“112’yi gereksiz aramayın”

Acil Tıp Teknisyenleri ve Teknikerleri Derneği (ATTDER) Aydın İl Başkanı Mertkan Kolak, Aydın’da 112 hattına, günde ortalama 5 bin çağrının geldiğini, bunlardan sadece 500’ünün gerçek ihbar olduğunu söyledi. Asılsız ihbarları genellikle yetişkinlerin yaptığını belirten Kolak, “112 hattının gereksiz yere meşgul edilmesi, acil sağlık hizmetine ihtiyaç duyan vatandaşın hayatını hiçe saymaktır” dedi.

Aydın 112 Acil Komuta Kontrol Merkezi çalışanları, asılsız ihbarlar nedeniyle sıkıntı yaşıyor. ATTDER Aydın İl Başkanı Mertkan Kolak, asılsız ihbarların 112 hattını ve çalışanlarını gereksiz yere meşgul ettiğini söyledi. Aydın’da 112 acil sağlık hizmetleri hattına, günde ortalama 5 bin çağrının geldiğini dile getiren Başkan Kolak, bunlardan sadece 500’ünün gerçek ihbar olduğunu ifade etti. 4 bin 500 çağrının ise 112 hattını gereksiz yere meşgul ettiğini belirten Kolak, asılsız ihbar yapmanın, acil sağlık hizmetine ihtiyaç duyan vatandaşın hayatını hiçe saymak olduğunu dile getirdi.

“ACİL OLMAYAN DURUMLAR İÇİN ARAMAYIN”

112 Acil Komuta Kontrol Merkezi’ne arandıktan sonra, ambulansın 1 dakika içerisinde hasta veya yaralı için yola çıkmak zorunda olduğunu ifade eden Kolak, “Ambulans, vakaya, bölge içindeyse 7 ile 15 dakika arasında, dışındaysa 30 dakika içerisinde ulaşır. Yapılan her asılsız ihbar, Komuta Kontrol Merkezi’nin vakayı değerlendirme süresini uzatmakta, dolayısıyla ambulansın çıkışını geciktirmektedir. Bundan dolayı acil olmayan durumlar için 112 hattı aranmamalı” diye konuştu.

“112, HALK İÇİN VAR”

Asılsız ihbarları genellikle yetişkinlerin yaptığını anlatan Başkan Kolak, şunları kaydetti:

“112 hattını, genellikle yetişkinler meşgul ediyor. Arayanların çoğunluğu tacizde bulunuyor ve bu tacizden de bir süre vazgeçmiyor. Aynı kişinin defalarca aradığı oluyor. 182 randevu hattı ile 112’yi karıştıranlar oluyor. Telefonunu kontrol etmek isteyenler ya da canı sıkılanlar 112’yi arıyor. Bu asılsız ihbarları, daha fazla çeşitlendirebiliriz. Ancak şu unutulmamalıdır ki; 112, halk için var. Bizler, acil sağlık hizmetine ihtiyaç duyan vatandaşlara kamu hizmeti veriyoruz. 112 hattına, asılsız ihbar ve gereksiz çağrıda bulunan vatandaşlar, ellerini vicdanlarına koymalı ve eğlenmek için yaptıkları davranışlarla başkalarının hayatlarıyla oynadıklarının farkına varmalı.”

“HAYATA YOL VERİN”

Ambulanslara sürücülerin yol vermesinin önemine değinen Başkan Kolak, “Karayolları Kanunu’na göre, ambulans, görevde olduğu zaman yollarda geçiş üstünlüğünü kullanır. Geçiş üstünlüğünü almak için de sirenleri ve ışıkları ile diğer sürücüleri kendisine yol vermesi için uyarır. Eğer ambulans, görevde değilse kesinlikle geçiş üstünlüğünü kullanamaz. Ambulansa, yol veren toplum içerisinde çok duyarlı vatandaşlarımız var. Ancak bir o kadar da hem bilgisizlikten hem de duyarsızlıktan ambulansa yol vermek istemeyen sürücüler var. Ambulansın siren sesini duyan sürücüler genellikle panik oluyor. Birisi, sağa kaçıyor, diğeri sola kaçıyor, bu da daha büyük tehlikelere zemin hazırlıyor. Ambulansın geldiğini gören sürücüler, soğukkanlı bir şekilde kendi hayatlarını da tehlikeye atmadan yol vermeli. Sonuç itibariyle ambulansa yol vermek, hayata yol vermektir” ifadelerini kullandı. (EMRAH DİNÇER)

tdgebbpgemchiqfrrlfomcfxovgtqtbojzkiznxuecqmpxrjnlrlasncixrkjhbe_thumb

Paylaş