ATT DER Başkanından Anadolu Ajansına Şiddet Açıklaması

Zeynep Hoşgörür – Acil Tıp Teknisyenleri (ATT) Derneği Genel Başkanı Yaşar Gökbayrak, “Saldırıya uğruyoruz.”

Zeynep Hoşgörür – Acil Tıp Teknisyenleri (ATT) Derneği Genel Başkanı Yaşar Gökbayrak, “Saldırıya uğruyoruz. Hastanede çalışan sağlık personeline göre çok daha fazla risk altındayız” dedi.

Gökbayrak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ATT olarak, acil tıp hizmetlerinin doğası gereği 24 saat ambulanslarla sağlık hizmeti verdiklerini belirtti.

Ambulans ekiplerinin bölge ayırımı gözetmeksizin görev yaptığını hatırlatan Gökbayrak, “Hangi vakanın hangi koşullarda olduğunu bilmeden yola çıkıyoruz. Güvenlik anlamında mutlaka desteklenmesi gereken bir iş yapıyoruz” dedi.

Zaman zaman hasta yakınlarının tepkisine maruz kaldıklarına dikkati çeken Gökbayrak, şöyle konuştu:

“İzmir’de bile gitmekte sıkıntı yaşadığımız yerler olabiliyor. Her zaman olay yerine hakim olamayabiliyorsunuz. Kurşunlanma ya da bıçaklama tarzı olayların yaşandığı bölgelerde gerilim yüksek olabiliyor. Saldırıya uğruyoruz. Hastanede çalışan sağlık personeline göre çok daha fazla risk altındayız. Güvenlik güçlerinden önce olay yerine vardığımız vakalar olabiliyor. İnsanların yaşamları bizlere emanet. Sağlık çalışanları önemli fedakarlıklarla işlerini yapıyorlar. Hasta psikolojisine saygı duymaya çalıyoruz ama bizler de insanız ve psikolojimiz var. Bizler de birinin çocuğu, birinin anne babasıyız. İnsana yardım için gittiğimiz vakada teşekkür yerine saldırıya maruz kalmak büyük travmaya yol açıyor. Sağlık çalışanların da insan olduğu hatırlanmalı.”

Gökbayrak, Sağlık Bakanlığı’nın şiddet olaylarını önlemeye yönelik çalışmalarının zaman içinde oturacağını kaydetti.

Avrupa ülkelerinde acil tıp teknisyenlerine yönelik savunma sanatları eğitimleri verildiğini ifade eden Gökbayrak,Türkiye’ye uygun bir eğitim modülü geliştirmeyi düşündüklerini dile getirdi.

-“Yanıltıcı aramalar işimizi zorlaştırıyor”-

Gökbayrak, İzmir’de 112 ekiplerinin çok iyi organize olduğunu, İzmir’in acil sağlık hizmetlerinde oturmuş bir altyapısı ve idari anlamda hedefleri olan yöneticileri bulunduğunu anlattı.

Vakalara ulaşımda Avrupa standartlarında hizmet sunulmasına karşın, 112 hattına yapılan acil olmayan çağrıların sıkıntıya neden olduğunu vurgulayan Gökbayrak, şöyle devam etti:

“Komuta Kontrol Merkezleri’nde en uygun ambulans vakaya yönlendiriliyor. İzmir’de günlük ortalama 1000’e yakın vaka varsa 25 bin çağrı geldiğini görüyoruz. Bunların büyük çoğunluğu hakaret ve taciz içeren ifadelerden oluşuyor. Arkadaşlarımız nöbetten çıktıktan sonra bile insanlara paranoya ile yaklaşmaya başladılar. Sıkıntılı bir durum. Acil hastanız var, 112’yi aradığınızda ulaşamıyorsunuz ve haklı olarak tepki gösteriyorsunuz, ama belki de o anda Komuta Kontrol Merkezi’nde çağrı karşılayan arkadaşlar onlarca olumsuz telefona cevap vermek zorundalar. Caydırıcı cezalarla yanlış aramalar yüzde 90 oranında azalacaktır.”

Muhabir: Zeynep Hoşgörür / Ramazan Ercan

Yayıncı: A. Fatih Tekcan – İZMİR

Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir